unesourire

le bonheur de joie et d'amour

je t’aime

leave a comment »

Tänker på det hela tiden. H.e.l.a. t.i.d.e.n. 

När är det rätt läge att säga det?

När vi har haft världens bästa kväll, avslutar den i sängen med att ligga ansikte mot ansikte och somna? Är det värt att bryta tystnaden?

När stämningen är lite infekterad men du ändå erbjuder dig att köra mig hem? Kommer du bli glad av att höra det första gången just då?

När vi står i köket, du med en öl jag med ett glas vin, och du berättar om något du verkligen brinner för. Vill jag avbryta den glada stämningen med så seriösa ord?

Mest av allt är jag rädd för din reaktion. Är det för snart? Jag spricker ju nästan. Känner du detsamma? Jag spricker ju nästan. Om du känner samma, har du förmågan att säga det tillbaka? Jag spricker ju nästan. Borde jag vänta tills du säger det först, för att vara på säkra sidan? Nej, jag sprängs snart. 

Written by unesourire

12 mars, 2012 den 10:06

Publicerat i de joie

Kommentera

