unesourire

le bonheur de joie et d'amour

Je souhaite et j’espère, mais vous restez la même chose.

leave a comment »

Man går med höga förväntningar hela tiden. Bygger upp ett hopp som inte liknar något annat.

Han kommer komma bra överens med min pappa. Dom kommer prata om allt mellan himmel och jord och min pappa kommer lägga armen om honom efter några öl. När alla hjärtans dag närmar sig kommer hans romantiska sida komma fram, han kommer köpa ett dussin rosor och han kommer föreslå bio. Han kommer säga att han älskar mig. När jag är ledsen kommer han komma hit med glass, hyra min favoritfilm och krypa ner under täcket med mig tills allt är bra igen. När vi diskuterar något kan han låta mig ha rätt även om han inte tycker det, för att han bryr sig mer om kärlek än sin egen stolthet. Han kan be om ursäkt även de gånger han har fel. När min mamma fyller år föreslår han att vi åker dit, trots att det är långt att köra. Han håller min hand hela vägen från bilen fram till han måste skaka min mors hand. Sen äter vi tårta och mamma vill att vi aldrig ska åka.

Men förväntningar möts inte alltid med verkligheten. I själva verket kanske han inte ens vill träffa din mamma eller pappa. Han kanske struntar fullständigt i romantik och han tycker att du kan vara ledsen ifred för han har bara glädje av dig när du är på bra humör. Han tycker att han aldrig har fel. Vem vet. 

Men sluta aldrig hoppas. 

Written by unesourire

19 februari, 2012 den 12:04

Publicerat i d'amour, de joie

Kommentera

