unesourire

le bonheur de joie et d'amour

l’amour est mouillé, vous savez cela?

leave a comment »

När vi är på väg någonstans brukar jag medvetet släntra efter dig. Det ger mig en chans att granska dig. Det ger mig en chans att memorera ditt kroppsspråk och din nacke. Din nacke som jag så många gånger lutat mig mot och luktat på. Kan inte låta bli att le varje gång jag ser dig gå. För du går så fint. Hur man nu kan göra det.

När vi åker bil kan jag inte låta bli att lägga handen på ditt ben. Du kör precis lagligt, ibland lite för fort. Men varje gång du kör för fort slänger du en blick på mig, jag ser det trots att du gör det snabbt. Jag inbillar mig att det är för att du är rädd om mig. Men det kan lika gärna vara något annat. Jag vill hålla din hand egentligen, men av självklara anledningar är det inte möjligt så ditt ben får bli min viloplats. Jag tycker egentligen inte om avståndet mellan oss så jag ser till att nudda dig så mycket jag kan. Får ibland tvinga mig själv att titta ut genom fönstret tills leendet lagt sig lite. För jag tror aldrig jag är så lycklig som när vi är på väg någonstans, tillsammans.

När vi duschar tillsammans kan det ibland hända att jag får gåshud. Din hud är den lenaste jag känt på och jag kan ta på den i evigheter. Följa vattendropparna hela vägen ner. Att krama dig när vattnet försöker komma emellan, känna hur vi glider emot varandra. Höra dig humma i mitt öra, känna dina läppar på mina nyckelben, se dina muskler speglas i ljuskenet. Ja, för du vill alltid släcka lampan och tända ljus. Och jag ryser av välbehag.

Written by unesourire

3 februari, 2012 den 08:14

Publicerat i d'amour, de joie, le bonheur

Kommentera

