unesourire

le bonheur de joie et d'amour

Göteborg

with one comment

Ibland, oftast när jag åker buss, fångas jag av känslan att jag bara är tillfällig. I Göteborg. Det gör mig så upprörd och ledsen att ingen kan förstå. För jag älskar min stad. Det är den vackraste, mest välkomnande, stad man kan bo i, eller befinna sig i överhuvudtaget. Och jag har bott på många ställen. Det här är den enda stad jag verkligen känt mig hemma i omedelbart.

De allra flesta beskriver Göteborg som små städer i en stor stad. Varje område är som sin egen stad. Det är sådan gemenskap och värme folk emellan, trots att de inte känner varandra. En främling som kämpar med väskan har genast tre som springer till undsättning. Ramlar en gammal dam hjälper alla som kan till med vad dom kan. Gråter en liten flicka kan du vara säker på att hon får tröst direkt. Det här är staden som läker alla sår, tillåter alla tårar, hjälper dig till skratt och finner kärleken åt dig. 

Så när jag känner mig tillfällig blir jag rädd. Jag vill aldrig någonsin lämna den här staden utan att veta att jag återvänder inom kort. Jag kan se hela min framtid här. Barn, man, jobb, vänner. Allt detta ser jag växa sig riktigt stort i Göteborg.

Vart känner du dig hemma?

Written by unesourire

17 oktober, 2011 den 04:22

Publicerat i d'amour

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. … och är det någonstans det tvättas pengar, betalas svart, fuskar med byggen, ja då är det göteborg!

    Eriksson

    19 oktober, 2011 at 04:52


Kommentera

