unesourire

le bonheur de joie et d'amour

parfois les lèvres si douces que vous oubliez tout le reste

leave a comment »

2011-10-08 22.40.42.jpg by Une Sourire
2011-10-08 22.40.42.jpg, a photo by Une Sourire on Flickr.

Den här helgen har varit den bästa på länge tror jag. De senaste gångerna vi har gått ut har det alltid varit något som inte stämt. Mitt humör, sällskapet, kärlekslivet. Ni vet hur det kan vara. Jag var väldigt orolig för hur utgången skulle bli. I fredags åt vi middag med gamla kollegor och avslutade med en massa rundor öl på diverse hak. Mycket mysigt och vad ska jag säga, upplysande.

Igår kände jag mig väldigt seg från allt vin men tog mig ändå upp och hängde lite med F en sväng på förmiddagen.  När Jessica kom hem från jobbet hällde vi genast upp vin och satte igång den långa proceduren det är att hitta kläder. Som man aldrig haft förut och som helst ska passa dagsformen. Tom Cruise vet inte vad ett mission impossible är kan jag lova. Tjejer vet!

Anywhoo det lyckades och jag kände mig snyggare än någonsin. Faktiskt. Trots att jag inte hade klänning och det är helt sjukt. Jag har alltid klänning. Lockade håret och tog på klackarna och vi var iväg, om än en timma för sent. Köpte ett paket cigg men vet ni vad, det är inte gott. Alls. Vi kom till förfesten och det drog igång ganska snabbt. Det växlade mellan engelska och svenska och tillslut tror jag vi blandade hej vilt.

Bokade oss företräde till klubben och satte oss på vagnen. Väl därinne var det genast drinkar i handen och dans i benen. Vi sjöng med till slagerlåtarna, brände lårmuskler till rnb och hoppade till popen. Njöt av stjärnhimmel på terassbaren och flirtade med främlingar med blåa ögon.

Sen hör F av sig och jag tar mig till en annan klubb. Snyggaste stället jag varit på faktiskt. Ganska impad. Fick ett par vänner i kön in och samtidigt företräde. Väl inne letade vi oss upp på scen och dansade så drinkarna skvätte. Människor var trevliga, på gott humör. Alla ville prata, dansa, lära känna varandra och skrika av glädje. Jag allra mest. Skrika av glädje.

Idag har det varit mys i sängen hela dagen. Det är så underbart att känna varm hud mot min. Höra någon skratta åt saker jag tycker är lika roligt. Känna en hand söka sig efter min under täcket. Få frågan om hur jag mår. Bara det.

Och att sen köpa tiotusen liter glass och lägga sig med sin bästa vän och kolla på lätta komedier. Skratta tills magen går sönder. Äta glass tills magsäcken spricker.

Written by unesourire

9 oktober, 2011 den 09:25

Publicerat i d'amour, de joie, le bonheur

Kommentera

