unesourire

le bonheur de joie et d'amour

même si il neige, je peux voir les étoiles

leave a comment »

Alla de som känner mig vet att jag alltid blir så ledsen på vintern. Jag mår inte alls bra och spenderar varenda dag med att längta till sommaren. Och så fort höstrusket kommer känner jag det på mig, nu händer det. Nu dör jag. Men jag dör aldrig. Jag är bara ledsen i nio månader och sen får jag vara så lycklig jag bara kan i tre månader. Jag har trånga byxor och stora halsdukar och puffiga jackor i nio månader. Jag längtar efter bara ben och luftiga klänningar och långa sommarnätter i nio månader.

Men i år har jag bestämt mig för att inte låta vintern och kylan ta över. Vår värld har blivit alldeles för kall och vintern alldeles för lång för att det ska gå. Så nu ska vi titta på alla de positiva sakerna med vintern. Vi ska överleva den här gången. Jag ska sätta på mig tjocka strumpbyxor och ändå ska jag ha klänning. Jag ska.

När man tänker efter är det aldrig så mysigt att kyssas som i snöfall. 

Det är som att leva i en gammal film. Allt har en romantisk slöja över sig. 

Man kan skriva hemliga meddelanden överallt till den man älskar mest. Eller inte så hemliga meddelanden.

Man kan ha fina underkläder utan att han anar något. På sommaren har vi inga trosor, på vintern tar vi fram det fina tyget.

Och det är mer befogat att klä av sig dom framför brasan.

 

Man kan ligga i sängen hela dagen och skylla på att ingen skottat framför dörren.

Hur mycket jag än älskar klackarna så är dom jobbiga när isen lagt sig. Så jag slår ett slag för platta skor i vinter.

Det kommer mer!

Written by unesourire

6 oktober, 2011 den 10:54

Publicerat i de joie, le bonheur

Kommentera

