unesourire

le bonheur de joie et d'amour

l’amour pour mon enfant

leave a comment »

Jag ser hennes ansikte framför mig. Mjuka, blonda lockar som slingrar sig runt ansiktet. Rosa läppar, rosiga kinder. Såna där kinder man kan spendera en hel dag med att beundra. Dom är inte alls är så mjuka som dom ser ut. Din näsa. Jag kan känna igen näsan på mils avstånd. Liten, nätt. Lagom rundad. Inte spetsig, inte knubbig. Ögon som är alldeles klarblå, som kan se genom vilken fasad som än möter dom. Ögon som kan bota ondska. Ögonbryn som ännu inte vet smärtan som orsakas av en pincett och som jag hoppas aldrig ska behöva uppleva den heller. Alla små fjun i pannan som ännu inte hunnit utvecklas till riktiga hårstrå. Mjukaste huden i världen. Kan spendera timmar med att bara smeka dig på armarna, på kinderna och på pannan. Lukta på dig. Känna hur dina fingrar klamrar sig fast i mitt pekfinger. Dom småsmåsmå fingrarna. Hur ska jag någonsin kunna leva upp till mina egna förväntningar? Hur ska jag någonsin lyckas ge dig allt det som du förtjänar? Hur ska jag kunna skydda dig från allt det onda som livet kan orsaka? Hur ska jag få dig att förstå hur bottenlös min kärlek är?

Jag är så glad att du fick din pappas näsa.

Written by unesourire

12 september, 2011 den 10:43

Publicerat i d'amour, le bonheur

Kommentera

