unesourire

le bonheur de joie et d'amour

Quand vous allez l’on ressent toutes les portes fermées et de ne jamais rouvrir.

leave a comment »

Vi äter samtidigt som vi försöker att inte stirra på varandra. Det var tre månader sen vi sågs. Tre månader sen våra läppar möttes. Tre månader sen vi sa hejdå. Vad är det på tallriken? Jag vet inte. Jag kunde inte bry mig mindre. Vad som fångar min uppmärksamhet är vart du för den. Till munnen. Rödaste läpparna jag vet. Dom är inte särskilt röda, det vet jag. Men dom lyser rött. Kärlek, blod, lust. 

När vi ätit upp skakar jag fortfarande som ett asplöv. Precis som jag gjorde när du klev innanför dörren och jag försökte spela nonchalant. Precis som jag gjorde när vi kramades för första gången på tre månader. Precis som jag gjorde förra gången du och jag låg nakna ihop. Precis som jag alltid gör varje gång du säger att du älskar mig. Mig. Du. älskar. mig.

Ska vi ta våran låda vin och våran påse jordgubbar och sätta oss på ett berg? Ja. Det ska vi. Det känns inte alls så klyschigt som det låter, det känns naturligt, det känns som att någon sparat en plats åt oss på berget. Som att ingen någonsin suttit där. Gud sparade den åt oss. 

Så vi pimplar vin, skrattar, ibland trillar en tår men det ser du inte. Jag är lyckligare än på länge. Tillslut är du tillräckligt full för att våga kyssa mig. Jag har väntat hela kvällen, men det vet du inte. Din hand på mina bara ben, min hand på din arm, din nacke och i ditt hår. Hjärtat utanför bröstet och fukt överallt. Hela kroppen skriker efter mer. Jag har ju kjol, varför inte? Fast nej. Det är inte sex den skriker efter. Den skriker efter dig. Du. Vi. Att kunna göra såhär närhelst vi känner för det. Vi pratar och pratar och pratar, som vi alltid gör. Tillslut kommer det oundvikliga. Nu då? Inget har ju egentligen förändrats. Jag. älskar. dig.

”Jag flyttar” säger du.
Du flyttade aldrig. 

 

Written by unesourire

9 september, 2011 den 07:52

Publicerat i d'amour

Kommentera

