unesourire

le bonheur de joie et d'amour

Je suis nu devant vous

leave a comment »

Han har makten att frysa tiden med sina läppar. Jag vet precis när det är på gång att hända och när det bara är förspel. Jag läser honom som en bok när han är precis sådär nära att vi nästan byter saliv. Han vet det inte och jag kommer aldrig erkänna det, för han älskar makten. Jag älskar att han har makten.

Har ni någonsin stött på en människa med så stor karisma att du bara stannar..? Du kan ha mött honom/henne på stan, på vägen till bussen, i klassrummet, på jobbet eller kanske bara genom telefonen. Det slår dig rakt i ansiktet och du vet inte riktigt vad som precis hände. Du kan egentligen bara titta på underverket. Personen i fråga har karaktär utan dess like och kan egentligen slå omkull dig med en blick. Blicken som får dig avklädd på några sekunder. Blicken som berättar att gräset är så jävla grönt att du kan både äta, röka och bjuda din mamma på det. Du hade vetat om du träffat hen. Du hade vetat vad jag pratat om.

 

När händerna rör sig, åt vilket håll som helst, så är det som att tusen nålar går rakt in i huden. Det är så jävla intensivt ibland att jag kan dö på plats. Jag vet inte vart jag ska ta vägen och kan inte kontrollera det som händer, ännu mindre än jag kan kontrollera det jag känner. Jag är som en marionette-docka; livslös utan, full med. Ja full, som i alkoholiserad. Det ruset som går i kroppen går nästan att jämföra med seriös fylla. Den glada sorten. Den som får en att dansa med ölen i handen, trots att allt rinner ut på klänningen. Den sorten som får dig att ta emot allt, göra allt, gapa bara han säger det. Den som ger dig tung ångest dagen efter, när ruset är borta. När du inser att du gjort allt, tagit allt, sagt allt, och står naken kvar. Men du är gärna naken igen, och igen, och igen. Så länge ruset är minst en sekund långt. Då står jag gladeligen naken varje dag.

Written by unesourire

1 september, 2011 den 12:41

Publicerat i d'amour

Kommentera

