unesourire

le bonheur de joie et d'amour

rêver de lui

leave a comment »

Han ska se mig. Han ska se rakt igenom mig och hans blick ska fastna på mig. Han ska se ingen annan.
Han ska inte säga att han älskar mig, han ska mena det. Han ska visa det.
Han ska älska sig själv. Se sig själv. Känna sig själv. Behöva vara sig själv.
Han ska älska sitt jobb. Vara stolt över sitt jobb. Skryta om sitt jobb.
Jag ska slippa ha dåligt samvete över att jag har haft en bra dag, när han haft ett helvete på sitt skitjobb.
Jag ska känna att han gör allt för mig. Att vi två inte finner några hinder. Att himmelen alltid är runt hörnet.
Jag ska aldrig behöva tveka. Han ska alltid vara först. Plånboken, frågan, jag älskar dig, förlåt.
Vill du flytta ihop med mig? Vill du träffa min mamma? Vill du ha barn med mig? Vill du gifta dig med mig?
Det är hans repliker, inte mina.
Om någon någon gång hotar min heder eller på något sätt ofredar mig, då ska han vara först ut med bröstet.
Först upp med näven. Först upp i decibel.
Om jag någon gång är ledsen, glad eller upprörd, då ska han vara först att dela den känslan.
Först att få vika sig av skratt. Först att gråta ögonen ur sig. Först att skrika sönder halsen. Först att hålla min hand.
Han ska vara påhittig. Aktiv. Igång. Ta mig på äventyr, visa mig världen. Visa mig sin värld.
Världens ur hans perspektiv.

Written by unesourire

29 augusti, 2011 den 12:24

Publicerat i d'amour

Kommentera

